INTERNET’İN ULUSLARARASI PAZARLAMAYA ETKİLERİ: KAVRAMSAL BİR ÇALIŞMA

Mustafa GÜLMEZ

Özet


Son zamanlardaki en önemli gelişmelerden birisi internet üzerinden uluslar arası pazarlama faaliyetlerinde meydana gelen patlama ve buna bağlı olarak global bilgi otobanının ortaya çıkmasıdır. İnternet üzerinde yaklaşık 1 milyar internet kullanıcısının olduğu tahmin edilmekte ve bu sayı her ay yaklaşık %10-15 oranında artmaktadır. İnternet, uluslar arası pazarlama için çok farklı ortamlar yaratmakta ve bu elektronik çağda uluslararasılaşma sürecinde dikkat edilmesi gereken yeni paradigmaları da beraberinde getirmektedir. Bu makale, internetin uluslararası pazarlama faaliyetlerine ve uygulamalarına olan etkilerinden bahsetmektedir. İnternetteki uluslararası şirketler için kültür, yasalar ve güvenlik gibi engeller ve çözümleri de anlatılmaktadır. Buna ilaveten, küçük ve orta ölçekli şirketler ile bazı büyük şirketlerin internet üzerindeki pazarlama faaliyetlerinden de bahsedilmektedir.

Anahtar Kelimeler


İnternet; uluslararası pazarlama; internette pazarlama; web siteleri

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


İndekslendiği Kaynaklar:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Selçuk Üniversitesi Bilimsel Dergiler Koordinatörlüğü